«Κλειδί» ο ΟΛΠ για τις σχέσεις Ελλάδας - Κίνας
«Κλειδί» για τις ελληνοκινεζικές οικονομικές σχέσεις αποδεικνύεται, για ακόμη μία φορά, το λιμάνι του Πειραιά. Και το «κλειδί» αυτό χρησιμοποίησαν ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και ο υπουργός Εξωτερικών Ν. Κοτζιάς κατά την τριήμερη επίσημη επίσκεψή τους στο Πεκίνο. Ο κ. Δραγασάκης παρείχε, μέσω δηλώσεών του στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, τη διαβεβαίωση πως ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς «θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες». Ο λόγος, για τον διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, που αφορά την πώληση του 67,7% της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε., στον οποίο συμμετέχει η Cosco αλλά και άλλοι ξένοι όμιλοι, όπως η θυγατρική της δανέζικης Maersk, APM Terminals.
Ο Πειραιάς, όπου η Cosco διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και υλοποιεί νέα επένδυση ύψους 230 εκατ. για την επέκταση του λιμανιού δυτικά, αποτελεί κομβικό σημείο στον «νέο δρόμο του μεταξιού» του Πεκίνου. Κάτι που τους τελευταίους δύο μήνες επισημάνθηκε επανειλημμένως προς την ελληνική πλευρά και μάλιστα από τα πιο επίσημα χείλια: αυτά του πρωθυπουργού Li Kekiang σε τηλεφωνική συνομιλία του με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα.
Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Δραγασάκης, στην ομιλία του την Παρασκευή κατά την τελετή εγκαινίων του «2015 - Ετος Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας» στο Πεκίνο, τόνισε πως «η πρωτοβουλία της Κίνας να δημιουργήσει μια γέφυρα εμπορικής συνεργασίας με την Ευρώπη, μέσω του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού, συμπίπτει με μια βασική πτυχή του δικού μας προγράμματος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Κοτζιάς, διαβεβαίωσε τον Κινέζο ομόλογό του, Wang Yi, πως η Ελλάδα δίνει μεγάλη σημασία και υποστηρίζει τη συνεργασία στο project του ΟΛΠ και είναι διατεθειμένη να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην οικοδόμηση της θαλάσσιας και χερσαίας ταχείας γραμμής σύνδεσης με την Ευρώπη.
Ο κ. Δραγασάκης, που συναντήθηκε με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό της Κίνας, Ma Kai, ανέφερε επίσης στο Xinhua πως η Αθήνα έχει υιοθετήσει ένα τριετές πρόγραμμα που καλύπτει όλα τα projects κινεζικού ενδιαφέροντος, συμπεριλαμβανομένου του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του οποίου επίσης συμμετέχει η Cosco. Απηύθυνε μάλιστα πρόσκληση σε περισσότερες κινεζικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν σε έργα όπως η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο, πεδία όπου ήδη έχει εκδηλωθεί κινεζικό ενδιαφέρον, ενώ κατέδειξε τους τομείς της ναυτιλίας, των logistics, του τουρισμού, του εμπορίου, της αγροτικής παραγωγής, τις υποδομές και τον πολιτισμό ως πεδία στα οποία η Ελλάδα είναι πρόθυμη να ενισχύσει την οικονομική συνεργασία.
Ο ίδιος απέδωσε την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την πώληση του ΟΛΠ στις αλλαγές που έγιναν στο ΤΑΙΠΕΔ μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης. Πληροφορίες αλλά και δημόσιες αναφορές θέλουν την Αθήνα να συζήτησε και την ενδεχόμενη χρηματοδοτική στήριξη της Ελλάδας, μέσω της συμμετοχής της Κίνας στις δημοπρασίες εντόκων γραμματίων του ΟΔΔΗΧ. Ωστόσο, διπλωματικές πήγες δεν επιβεβαιώνουν πως θα πράξει κάτι σχετικό το Πεκίνο.
Ο κ. Ma Kai διαβεβαίωσε πάντως τον Ελληνα ομόλογό του πως η χώρα του αποδίδει μεγάλη σημασία στις ελληνοκινεζικές σχέσεις και θέλει να διευρύνει τις επαφές της και τη συνεργασία της με την Αθήνα σε όλους τους τομείς, βάσει των αρχών της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και ωφέλειας. Το Πεκίνο θεωρεί την Ελλάδα «την πιο φίλη χώρα της Κίνας μέσα στην Ε.Ε. και χαιρετίζει μια πιο ενωμένη, ευημερούσα και σταθερή Ευρώπη», σημείωσε χαρακτηριστικά...
HΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Πηγή:kathimerini.gr
16
Σχόλια (0 σχολιάστηκε):
Σχολιάστε το άρθρο