Απόρθητες οι πόρτες του πιλοτηρίου μετά την 11/9
ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Την κατασκευή της πόρτας του πιλοτηρίου ίσως αναγκασθούν να αναθεωρήσουν ριζικά οι κατασκευάστριες εταιρείες, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους Airbus A320 της Germanwings.
Οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 είχαν οδηγήσει στην επιβολή δρακόντειων μέτρων ασφαλείας, όχι μόνο στα αεροδρόμια, αλλά και μέσα στις καμπίνες των αεροσκαφών και ειδικότερα στις πόρτες των κόκπιτ, οι οποίες κατέστησαν απόρθητες.
Οι νέοι κανόνες πτήσης απαιτούν η πόρτα αυτή να κλείνει πριν από την απογείωση και να παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, με μόνη εξαίρεση την προσφορά φαγητού και καφέ στους χειριστές από το πλήρωμα καμπίνας.
Οι νέες πόρτες έχουν επενδυθεί με ανθρακόνημα, ενώ οι «κάσες» τους και το ίδιο τους το πλαίσιο είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι. Η πόρτα του κόκπιτ κλειδώνει από μέσα και διαθέτει «μάτι», ώστε οι πιλότοι να μπορούν να δουν εάν κάποιο μέλος του πληρώματος έχει πιαστεί όμηρος και υποχρεώνεται υπό την απειλή βίας να διεισδύσει στο χειριστήριο.
Στα αεροσκάφη νέας γενιάς, η πόρτα του πιλοτηρίου μπορεί να ανοίξει και από την εξωτερική της πλευρά, χάρη σε κλειδαριά συνδυασμού, ο οποίος ενεργοποιείται όταν κάποιος από τους χειριστές βγει από το κόκπιτ για να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα ή να συνομιλήσει με τους επιβάτες. Στην περίπτωση του μοιραίου Α320, όμως, ο κωδικός αυτός είχε απενεργοποιηθεί, όπως γίνεται όταν και οι δύο χειριστές βρίσκονται στις θέσεις τους, γεγονός που ενισχύει τη θεωρία της σκοπούμενης πράξης από μέρους του συγκυβερνήτη.
Η απόφαση των δύο μεγαλύτερων εταιρειών, Boeing και Airbus, να τοποθετήσουν απαραβίαστες πόρτες με ανθρακόνημα στα χειριστήρια καταδίκασε τους επιβάτες της πτήσης της Germanwings.
«Δεν με άκουσαν»
Ο Τζον Μαγκάου, επικεφαλής της αμερικανικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Πτήσεων (TSA) το 2001, είπε στο CNN: «Οι μόνιμα κλειδωμένες πόρτες των κόκπιτ μάς απασχόλησαν από την αρχή. Είχα πει τότε στις εταιρείες να μην κλειδώνουν τις πόρτες αυτές, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να εισέλθει στο κόκπιτ σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Δεν με άκουσαν».
Τις αιτιάσεις του Μαγκάου απέρριπταν ορισμένοι πιλότοι, κάνοντας λόγο για τα αυτόματα συστήματα ασφάλειας που διαθέτουν πλέον τα επιβατικά αεροσκάφη. Ο αυτόματος πιλότος άλλωστε είναι προγραμματισμένος με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπει όχι μόνο την ασφαλή πτήση σε μεγάλο υψόμετρο, αλλά και την προσγείωση του αεροσκάφους σε περίπτωση απώλειας αισθήσεων από μέρους των χειριστών.
Η άποψη αυτή, όμως, δεν υπολογίζει τη δόλια πράξη με στόχο τη συντριβή του αεροσκάφους, όπως μάλλον συνέβη πάνω από τις Αλπεις.
A.P
Πηγή: kathimerini.gr
17
Σχόλια (0 σχολιάστηκε):
Σχολιάστε το άρθρο