Μείωση 2,2% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο

Μείωση κατά 2,2 % κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο 2015 έναντι του ίδιου μήνα του 2014, ενώ πτωτικά κινήθηκε ο Γενικός Δείκτης των Καταναλωτών τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο (0, 6%). Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) η μείωση κατά 2,2% προήλθε κυρίως από την πτώση στις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης κατά 27%, στις πατάτες κατά 20, 5% και στη ζάχαρη κατά 18,5%.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση προήλθε:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
Κατά 1,0% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
Κατά 7,1% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.
Κατά 2,8% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα έπιπλα και διακοσµητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
Κατά 1,7% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των φαρµακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
Κατά 5,4% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια συνδυασµένων µεταφορών επιβατών.
Κατά 1,3% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές.
Κατά 3,1% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
Κατά 0,4% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ξενοδοχεία.
Κατά 1,9% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ειδών ατοµικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
Κατά 0,9% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ελαιόλαδο, νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση κυρίως των τιµών στα νωπά φρούτα, ψωµί, κρέατα γενικά, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή.
Κατά 2,0% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών των τσιγάρων.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΙΚΑΣ
Πηγή: kathimerini.gr
15
Σχολιάστε το άρθρο