ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ στο στόχαστρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων

Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ στο στόχαστρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων
image

Τις προϋποθέσεις με τις οποίες οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (Rossiiskie Zheleznye Dorogi-RZD) ενδιαφέρονται ν’ αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέλυσε ο επικεφαλής της ρωσικής εταιρείας Βλαντιμίρ Γιακούνιν. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Γιακούνιν είπε ότι η RZD ενδιαφέρεται πέρα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία διαθέτει το δικαίωμα χρήσης της σιδηροδρομικής γραμμής, και για τη σιδηροδρομική υποδομή της χώρας μας.

Μιλώντας προς τους ανταποκριτές ελληνικών μέσων ενημέρωσης στη Μόσχα, τόνισε ότι η ρωσική εταιρεία σιδηροδρόμων έχει ήδη εξετάσει το θέμα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, που σε συνδυασμό με τη δημιουργία μιας νέας σιδηροδρομικής διόδου εμπορευμάτων μέσω γειτονικών χωρών προς την Ευρώπη, μπορεί να αποτελέσει μια παραγωγική επένδυση. «Ενα έργο που», όπως ανέφερε ο ίδιος, «θα έφερνε νέα εισοδήματα και θα κάλυπτε το κόστος του. Ενα τέτοιο έργο θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον για εμάς. Και αυτό για εμάς έχει ιδιαίτερη σημασία, να πάρουμε το δικαίωμα χρήσης όχι μόνο του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και υποδομών μέσω των οποίων θα μεταφέρονται τα εμπορεύματα». Η ελληνική πλευρά, πάντως, έχει ξεκαθαρίσει ότι η σιδηροδρομική υποδομή δεν εκχωρείται, αλλά μόνον το σιδηροδρομικό έργο.

Ακόμη το στέλεχος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων αναφέρθηκε στο θέμα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για το οποίο η RZD, σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει υποβάλει προσφορά. Ο ίδιος τόνισε ότι θα ενδιέφερε εταίρους της RZD να αναλάβουν τη διαχείρισή του. «Εμείς δεν ασχολούμαστε με τη λειτουργία του λιμανιού. Σχετικά με την υποδομή του λιμανιού, εκεί θα συνεργαστούμε με δυτικούς εταίρους μας που έχουν σχετική εμπειρία», είπε ο κ. Γιακούνιν, χωρίς ωστόσο να κατονομάσει τους εταίρους.

Το στέλεχος της ρωσικής εταιρείας άφησε ακόμη αιχμές για τους Κινέζους ανταγωνιστές της RZD. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, o κ. Γιακούνιν είπε ότι οι Κινέζοι «πρώτα αγοράζουν» και μετά κάνουν στρατηγική, έχοντας μια προσέγγιση στις επενδύσεις τους «κρατικού ενδιαφέροντος» και όχι με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. «Οι Κινέζοι», είπε ο κ. Γιακούνιν, «επιτρέπουν στον εαυτό τους να προσεγγίζουν τέτοιες επενδύσεις σε μακρόχρονη βάση. Σκέφτονται, εντάξει, παίρνουμε τώρα το λιμάνι και μετά βλέπουμε πώς μεταφέρουμε τα εμπορεύματα με νταλίκες ή με βαγόνια, έτσι κι αλλιώς όποιος και να πάρει τους σιδηροδρόμους θα αναγκαστεί να έλθει σ’ εμάς. Θα συρθεί... Αυτοί μπορούν να επιτρέψουν στον εαυτό τους μια τέτοια πολιτική και ίσως από πλευράς κρατικού συμφέροντος μπορεί και να δικαιολογείται».

Το τρίτο θέμα που έθεσε ο κ. Γιακούνιν, σύμφωνα πάντα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, είναι το θέμα των κρατικών ενισχύσεων και τα χρέη. Το στέλεχος της RZD, ωστόσο, έθεσε το αυτονόητο, δεδομένου ότι όλη η διαχείριση που έχει γίνει μέχρι σήμερα από την ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ έγινε με στόχο να πωληθούν δραστηριότητες του ομίλου ΟΣΕ, απαλλαγμένες από κρατικές ενισχύσεις και χρέη.

Τέλος, το στέλεχος της RZD προανήγγειλε ότι αν η εταιρεία του αναλάβει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα υπάρξουν ριζικές τομές, με απολύσεις προσωπικού. «Είναι καλύτερα να δημιουργηθούν υψηλά ειδικευμένες ακριβοπληρωμένες θέσεις εργασίας, παρά να συνεχιστεί μια νοσηρή κατάσταση», είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα γίνει ΕΣΣΔ, όπου, σύμφωνα με τον κ. Γιακούνιν, «λέγαμε ότι το κράτος παριστάνει πως μας πληρώνει κι εμείς παριστάνουμε πως δουλεύουμε...».

 

 

 

Πηγη: kathimerini.gr

 

 

 

11




Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας