Οκτώ ενδιαφερόμενοι για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ

Μεγάλη ανταπόκριση σημειώθηκε κατά την χθεσινή υποβολή ενδιαφέροντος για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ. Συγκεκριμένα, για την απόκτηση του 67% της εταιρείας διαχείρισης του λιμένος της Θεσσαλονίκης, ενδιαφέρον έδειξαν Δανοί, Τούρκοι, Αραβες, Ιάπωνες, Ρώσοι, Βραζιλιάνοι και Γερμανοί επενδυτές. Μάλιστα, οι περισσότεροι από αυτούς αποτελούν στρατηγικούς επενδυτές και μόνον ένας ή δύο εμφανίζονται να έχουν αποκλειστικά επενδυτικό ενδιαφέρον. Ειδικότερα ενδιαφέρον υπέβαλαν οι εταιρείες:
• APM Terminals B.V. η οποία έχει έδρα τη Χάγη και είναι μέλος του Maersk Group από τη Δανία. Η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη στον τομέα διαχείρισης τερματικών σταθμών σε λιμάνια στον κόσμο και η ίδια έχει ενδιαφερθεί και για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ.
• Deutsche Invest Equity Partners GmbH, αγνώστων λοιπών στοιχείων. Εικάζεται ότι αποτελεί επενδυτική εταιρεία.
• Duferco Particiption Holding SA, έχει έδρα στην Ελβετία αλλά βραζιλιάνικη προέλευση. Ο όμιλος Duferco δραστηριοποιείται κυρίως στο εμπόριο μετάλλων.
• International Container Terminal Services Inc (ICTSI), που έχει έδρα στις Φιλιππίνες και συνιστά τον διαχειριστή μιας σειράς τερματικών σταθμών σε διάφορα λιμάνια του πλανήτη. Η εταιρεία είναι ταχέως αναπτυσσόμενη και συμμετέχει και στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
• Mitsui & Co. Ltd. Πρόκειται για τον πολυσχιδή ιαπωνικό όμιλο που έχει δραστηριότητες σε πολλούς βιομηχανικούς κλάδους (ναυπηγεία, κατασκευές, μεταφορές κ.ά.). Ο όμιλος απασχολεί περίπου 50.000 εργαζόμενους και το 2013 είχε έσοδα περίπου 55 δισ. δολ.
• P&O Steam Navigation Company. Από τις παλαιότερες μεταφορικές επιχειρήσεις του πλανήτη, με έδρα τη Βρετανία. Βασικός μέτοχος ωστόσο από το 2006 είναι η Dubai Ports. Η εταιρεία διαχειρίζεται δύο λιμάνια στη Βρετανία και μια σειρά πορθμειακών γραμμών.
• Russian Railways JSC και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. σε κοινοπραξία. Είναι ο μόνος ενδιαφερόμενος στον οποίο εμφανίζεται επισήμως ελληνικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Υπενθυμίζεται ότι οι δύο εταιρείες έχουν ενδιαφερθεί επίσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ και ότι οι Ρώσοι φέρονται ιδιαίτερα ζεστοί για τις προαναφερόμενες αποκρατικοποιήσεις.
• Yilport Holding Inc. Θυγατρική εταιρεία του πολυσχιδούς Yildirim Group, με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Ο όμιλος, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται πέντε λιμένες στην Τουρκία και ένα στη Μάλτα.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ φέρεται ιδιαίτερα ικανοποιημένη από το εκδηλωμένο ενδιαφέρον, το οποίο συνεχώς διευρύνεται. Επίσης χθες, το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου ενέκρινε τα πέντε επενδυτικά σχήματα που εισέρχονται στη β΄ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Ειδικότερα στην επόμενη φάση μπορούν να συμμετάσχουν οι εταιρείες APM Terminals B.V., COSCO (Hong Kong) Group Limited, International Container Terminal Services Inc., Ports America Group Holdings και Utilico Emerging Markets Limited. Δεν προχώρησε επομένως στη β΄ φάση του διαγωνισμού μόνον η επενδυτική εταιρεία Cartesian Capital Group.
Ακόμη, στην ίδια συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου εγκρίθηκαν τα τεύχη του διαγωνισμού για την πώληση δύο αεροσκαφών τύπου Airbus 340. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει όταν μεταφερθούν οι τίτλοι ιδιοκτησίας από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης στην ίδια συνεδρίαση εγκρίθηκε το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης για την αξιοποίηση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων (Αλιμος, Πόρος, Υδρα, Νέα Επίδαυρος). Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών αναμένεται εντός του Ιουλίου 2014. Τέλος, σε συνέχεια της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ σχετικά με την ΕΥΔΑΠ, το ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να διαπιστωθεί αν η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση της ΕΥΑΘ είναι συμβατή με το υφιστάμενο συνταγματικό και νομικό πλαίσιο.
Βαγγέλης Μανδραβέλης
Πηγή: kathimerini.gr
11
Σχολιάστε το άρθρο