Τι αλλάζει στις δημόσιες συμβάσεις

Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Τι αλλάζει στις δημόσιες συμβάσεις

«Στην αρχή αυτής της πρωτοβουλίας, στη διαγνωστική φάση –ας το πούμε έτσι- βρήκαμε ότι για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων υπάρχουν πάνω από 400 διαφορετικά νομοθετήματα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να φαίνεται πολύπλοκη και δύσκολη η συμμετοχή στους διαγωνισμούς του δημοσίου, άρα να μειώνεται ο ανταγωνισμός και να εμφανίζονται μόνο οι «εξοικειωμένοι» στις διαγωνιστικές διαδικασίες, με εμφανή αποτελέσματα στο ύψος των προσφορών μεταξύ των οποίων έχει να επιλέξει το δημόσιο.

Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της πολυνομίας, αλλά και να εκσυγχρονιστούν οι κανόνες και να προσαρμοστούν στις ανάγκες της σημερινής ελληνικής αγοράς, συντονίστηκε μια προσπάθεια από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, αρχικά υπό το κ. Φλωρίδη και πλέον υπό τον κ. Ράικο, η οποία κατέληξε στην πρόταση που σήμερα σας παρουσιάζουμε, για να αποτελέσει τη βάση συζήτησης με τα συναρμόδια Υπουργεία, τις αναθέτουσες αρχές και την αγορά, μέχρι να ψηφιστεί ο νέος νόμος» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Ειδικότερα, ενοποιούνται οι κανόνες για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων ανεξαρτήτως του φορέα που τη διενεργεί, σε μία προσπάθεια να απλοποιηθεί η δαιδαλώδης νομοθεσία ανάθεσης δημοσίων έργων, προμηθειών, μελετών και υπηρεσιών.

Επίσης, το νέο νομοσχέδιο:

- Καταργεί όλα τα ειδικά καθεστώτα, όλη την ειδική νομοθεσία που (με τη μορφή κυρίως Κανονισμών) χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα ΟΤΑ, ΔΕΚΟ, νοσοκομεία για να αναθέτουν τις προμήθειές τους.

-Δίνει σημασία στην πρόβλεψη και τον προγραμματισμό των αναγκών από την πλευρά των αναθετουσών αρχών με κανόνες διαφάνειας.

- Περιλαμβάνει ενιαίες προβλέψεις τόσο για τους διαγωνισμούς πάνω από τα κοινοτικά όρια (σήμερα 130.000 για τις προμήθειες και 5 εκατ. για τα έργα) όσο και για τους διαγωνισμούς κάτω από τα κοινοτικά όρια, ενώ προβλέπει τη δυνατότητα για απλοποιημένες διαδικασίες κάτω από τα κοινοτικά όρια.

- Προβλέπει τη δυνατότητα περιορισμού των δικαιολογητικών συμμετοχής για όλους τους διαγωνισμούς σε μια υπεύθυνη δήλωση, στα νομιμοποιητικά έγγραφα και στην εγγυητική επιστολή, εφόσον υπάρχει, προκειμένου να διευκολύνεται η συμμετοχή στους διαγωνισμούς και να μειωθεί η γραφειοκρατία: τα πλήρη δικαιολογητικά θα προσκομίζονται εφόσον παραστεί ανάγκη ή με την κατακύρωση.

- Κάνει προαιρετικές για τους συμμετέχοντες μια σειρά από εγγυητικές επιστολές, με εξαίρεση τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης.

- Ενσωματώνει στοιχεία από τις νέες Οδηγίες που ψηφίζονται τον Ιανουάριο από το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς, με την υιοθέτηση «μαύρης λίστας» για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

- Προβλέπει ειδικό ανεξάρτητο όργανο για την εξέταση των προσφυγών που γίνονται στους διαγωνισμούς, έξω από την ίδια την αναθέτουσα αρχή.

- Ανοίγει τη συζήτηση για τα Μητρώα Εργοληπτών και τη σύνδεσή τους με τη δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς, βάσει των θέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με γνώμονα την αποφυγή καταδίκης από το ΔΕΚ.

 

 

 

 

Πηγή: capital.gr

 

 

 

 

9




Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας