Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στις περιοχές που κλείνουν οι εφορίες

Αρχική | Οικονομία | Δημόσια Οικονομικά | Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στις περιοχές που κλείνουν οι εφορίες
image

Θα αποτελούν τον συνδετικό κρίκο με τις ΔΟΥ διεκπεραιώνοντας δεκάδες ζητήματα

Τα γραφεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων (ΓΕΦ) έρχονται να καλύψουν το κενό που δημιουργείται από τις συγχωνεύσεις των εφοριών. Σε κάθε περιοχή που κλείνει μια εφορία θα ανοίγει ένα γραφείο εξυπηρέτησης. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι Δήμοι να αναλάβουν τη στέγαση των γραφείων εξυπηρέτησης φορολογουμένων. Με τη σύστασή τους οι φορολογούμενοι θα διεκπεραιώνουν πλέον στα ΓΕΦ δεκάδες φορολογικά θέματα, που μέχρι πρόσφατα διενεργούνταν μόνον από τις εφορίες:

- Χορήγηση φορολογικών εντύπων και παραλαβή τους

- Παροχή οδηγιών και υποστήριξη των πολιτών στη συμπλήρωση φορολογικών εντύπων, όπως τα ακόλουθα: φορολογικές δηλώσεις από συνταξιούχους, δηλώσεις φόρου κληρονομιάς, δωρεών και γονικών παροχών, δηλώσεις μεταβίβασης ακινήτων, αιτήσεις επιστροφής ΦΠΑ σε αγρότες, δηλώσεις έναρξης εργασιών φυσικών προσώπων

- Χορήγηση φορολογικών πιστοποιητικών, όπως φορολογικές ενημερότητες

- Παραλαβή αδειών και πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων

- Χορήγηση ΑΦΜ σε φυσικά πρόσωπα

- Παραλαβή και διαβίβαση κάθε είδους αιτήματος προς τις ΔΟΥ στις οποίες υπάγονται τα ΓΕΦ

Αναλυτικότερα τα γραφεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων θα έχουν τις εξής αρμοδιότητες

Φορολογία εισοδήματος

α) Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών) και διαβίβασή τους στην αρμόδια ΔΟΥ, στις περιπτώσεις μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής.

β) Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος (ενδεικτικά, Ε1, Ε2, Ε3, Ε5, Ε7), παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για τη συμπλήρωσή τους και τη συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.

γ) Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων και διαβίβαση στις ΔΟΥ.

δ) Ενημέρωση των φορολογουμένων βάσει των ερμηνευτικών εγκυκλίων και των υπουργικών αποφάσεων και χορήγηση αντιγράφων αυτών στους ενδιαφερομένους.

Φορολογία Κεφαλαίου

α) Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης. Η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί μόνο για τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν απαιτείται άμεση καταβολή του αναλογούντος φόρου μεταβίβασης ακινήτων ή όταν δεν προκύπτει φόρος για καταβολή.

ΦΠΑ

α) Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής αγροτών, με τα σχετικά δικαιολογητικά και αποστολή τους στη ΔΟΥ

β) Παραλαβή γραπτών ερωτημάτων και διαβίβασή τους στη ΔΟΥ

γ) Χορήγηση εντύπων

Τέλη και ειδικές φορολογίες

α) Παραλαβή αιτημάτων, μαζί με όλα τα εκάστοτε προβλεπόμενα δικαιολογητικά, προκειμένου να διαβιβαστούν στη ΔΟΥ προς εξέταση, όπως ενδεικτικά η αίτηση για χορήγηση απαλλαγών από τέλη κυκλοφορίας (απαλλαγές αναπήρων πολιτών).

β) Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για τη θέση των οχημάτων σε προσωρινή ακινησία.

Εναρξη επαγγέλματος

α) Διαδικασίες χορήγησης ΑΦΜ: Δήλωση χορήγησης ΑΦΜ φυσικού προσώπου (έντυπο Μ1)

β) Διαδικασίες Εναρξης Εργασιών

γ) Διαδικασίες Μεταβολής Εργασιών



Πρ. Χατζηνικολαου


Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


7




Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας