Σχέδια στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η Κομισιόν φιλοδοξεί να θωρακίσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ο αρμόδιος ευρωπαίος επίτροπος Αντόνιο Ταγιάνι τόνισε ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν πιο ασφαλή και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Η κρίση χτυπάει σκληρά μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως την Opel, την Fiat, την Ford και την Peugeot. Και δεν είναι μόνο η μείωση των πωλήσεων λόγω της κρίσης που μαστίζει την Ευρώπη. Είναι και ο σκληρός ανταγωνισμός των κατασκευαστών από την Ασία.
Όμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωρίζει πόσο σημαντική είναι η κατασκευή αυτοκινήτων ως αναπόσπαστο κομμάτι της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και ως σημαντικός εργοδότης. «12 εκ. θέσεις εργασίας εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία διαθέτει κάθε χρόνο για την έρευνα περίπου 28 δισ. ευρώ», τόνισε ο ευρωπαίος επίτροπος Αντόνιο Ταγιάνι προσθέτοντας ότι τέλη Νοεμβρίου θα καθίσει σε ένα τραπέζι με κατασκευαστές, συνδικάτα και υπουργούς Οικονομίας για να εκπονηθούν από κοινού συγκεκριμένα μέτρα.
Ενίσχυση της έρευνας για «πράσινα» οχήματα
Η Κομισιόν επιδιώκει να στηρίξει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θέτοντας συγκεκριμένους στόχους. Έτσι το αυτοκίνητο του αύριο θα πρέπει να είναι πιο ασφαλές και ταυτόχρονα πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Και για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διαθέσει κεφάλαια για να προωθήσει την έρευνα. Κατά την άποψη του αρμόδιου επιτρόπου η έρευνα προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να ενισχυθεί με 2 δισ. ευρώ την περίοδο 2014-2020. Όμως ο στόχος αυτός μοιάζει υπερβολικά φιλόδοξος λόγω των πιέσεων πολλών χωρών-μελών για περιορισμό του προϋπολογισμού της ΕΕ.
Η Κομισιόν δεν θα παρεμποδίσει το κλείσιμο βιομηχανιών
Ο επίτροπος Βιομηχανίας Αντόνιο Ταγιάνι κατέστησε σαφές ότι δεν θα προσπαθήσει να παρεμποδίσει το κλείσιμο παραγωγικών μονάδων. Αν και, όπως είπε, είναι αρμοδιότητά του «να μην επιτρέψει την μεταφορά εργοστασίων εκτός Ευρώπης», αυτό ισχύει για ολόκληρο τον βιομηχανικό κλάδο και όχι για μεμονωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Κομισιόν δεν θα παρέμβει αν κάποιο εργοστάσιο κλείσει ή όχι. Θα ελέγχει ωστόσο, όπως είναι χρέος της, αν ο ανταγωνισμός γίνεται με δίκαιο τρόπο. Κανένας κατασκευαστής ή χώρα δεν θα πρέπει να έχει καλύτερη μεταχείριση. Με τη δήλωση αυτή απογοητεύονται όσοι ήλπιζαν σε γενναίες επιδοτήσεις στήριξης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από την Κομισιόν.
Christoph Hasselbach / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Υπεύθ. σύνταξης: Στ. Ασημένιος
Πηγή: Deutsche Welle
5
Σχόλια (0 σχολιάστηκε):
Σχολιάστε το άρθρο