Έρχεται πρόστιμο για ενδοομιλικές συναλλαγές σε πολυεθνική του κλάδου τροφίμων

Αρχική | Οικονομία | Έρχεται πρόστιμο για ενδοομιλικές συναλλαγές σε πολυεθνική του κλάδου τροφίμων
image

Προβληματικές ενδοομιλικές συναλλαγές εντoπίστηκαν σε ελέγχους που διενήργησε το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε πολυεθνική από τον κλάδο των τροφίμων (σοκολάτες, σνακς), οι οποίες αφορούν στο έτος 2008.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να επιβληθεί πρόστιμο, όπως προκύπτει από τη νομοθεσία για το transfer pricing.

Το ύψος του προστίμου, που εκτιμάται ότι θα επιβληθεί στη θυγατρική εταιρεία βρετανικής πολυεθνικής από τον κλάδο της σοκολατοποιίας, που πριν από δύο χρόνια εξαγοράστηκε και συγχωνεύθηκε με αμερικανική πολυεθνική, υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ, ενώ υπενθυμίζεται ότι, πριν λίγους μήνες, είχε επιβληθεί πρόστιμο για ενδοομιλικές συναλλαγές και στην Philips Hellas.

Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε, προέκυψε ότι η μητρική μείωνε τα έσοδα της θυγατρικής εταιρείας της στην Ελλάδα μεταφέροντας φορολογητέα ύλη σε άλλες χώρες. Υπενθυμίζεται ότι από τις 41 πολυεθνικές, που έχουν επιλεγεί για να ελεγχθούν για ενδοομιλικές συναλλαγές, έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε δέκα.

Για να εμφανίσει μια εταιρεία χαμηλή κερδοφορία, ο ένας τρόπος, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι να πουλά φθηνά ή να αυξήσει το κόστος, αγοράζοντας ακριβά. Ειδικά για τις εταιρείες που είναι εξαρτημένες από μητρική, η οποία βρίσκεται στο εξωτερικό, στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι αγοράζουν μεγάλο μέρος των προϊόντων- υπηρεσιών, κεντρικά ή από άλλη θυγατρική του ιδίου ομίλου.

Παράλληλα, για εμφάνιση μειωμένης κερδοφορίας και έλλειψη ρευστότητας, χρησιμοποιούνται ακόμη οι εξής τρόποι: - Η δανειοδότηση, που προσφέρει η μητρική στη θυγατρική, με αυξημένο έως και τρεις φορές πάνω το επιτόκιο.

- Το κόστος των υπηρεσιών (μηχανογραφικό, logistics) που προσφέρει η μητρική στη θυγατρική.

- Τα Royalties, δηλαδή το δικαίωμα χρήσης του σήματος της μητρικής από την ελληνική θυγατρική και το πόσο το χρεώνει τόσο στην ελληνική εταιρεία όσο και στις αντίστοιχες θυγατρικές της, σε άλλες αγορές.

- Η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από τη μητρική, μέσω κεντρικών συμφωνιών και σε ποια τιμή αυτά αγοράζονται, (δηλαδή το κατά πόσον αυτή η τιμή είναι ανταγωνιστική).

- Οι κεντρικές συμφωνίες μεταξύ μητρικής και προμηθευτών και το ότι οι εκπτώσεις- παροχές δεν εισπράττονται από τις επιχειρήσεις που διαθέτουν στην αγορά τα συγκεκριμένα προϊόντα.


 

Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ


5




Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας