Γιατί ο Σύλλογος δεν προσφεύγει κατά της “Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης”;

Αρχική | Οι Δράσεις μας | Ανακοινώσεις Συλλόγου | Γιατί ο Σύλλογος δεν προσφεύγει κατά της “Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης”;
image

Κατά τις τελευταίες μέρες, δεχόμαστε πλήθος ερωτημάτων για το εάν ο Σύλλογος προτίθεται να προσφύγει  κατά του άρθρου 29 του ν. 3986/2011, δηλαδή του άρθρου που αφορά στην “Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Φυσικών Προσώπων”.

Το εάν θα έπρεπε να προσφύγει ο Σύλλογος κατά του άρθρου αυτού, ήταν κάτι που μας απασχόλησε ιδιαίτερα στις συναντήσεις που είχαμε με το νομικό τμήμα του Συλλόγου.

Αποφασίσαμε να μην προσφύγουμε κατά του άρθρου αυτού και να υποβάλουμε προσφυγή μόνον κατά του άρθρου 31 του ιδίου νόμου (Τέλος Επιτηδεύματος) (δείτε σχετικό άρθρο), για τους παρακάτω λόγους:

α) Η τεκμηρίωση της αντισυνταγματικότητας του συγκεκριμένου άρθρου είναι επισφαλής και χωρίς μεγάλες πιθανότητες να γίνει αποδεκτή. Αντίθετα, η τεκμηρίωση της αντισυνταγματικότητας στο τέλος επιτηδεύματος είναι πιο εύκολη και οι πιθανότητες να γίνει δεκτή η προσφυγή του Συλλόγου, είναι μεγάλη.

β) Μία αποτυχημένη (λόγω των παραπάνω δυσχερειών) προσφυγή κατά της “Εισφοράς Αλληλεγγύης”, θα διακινδύνευε μελλοντικές κινητοποιήσεις πολιτών, σε ζητήματα στα οποία θα είχαν σοβαρές πιθανότητες να δικαιωθούν. Η “κινητοποίηση” των φορολογούμενων σήμερα, είναι ένα πρωτοφανές φαινόμενο το οποίο ο Σύλλογος δε θα ήθελε να διακινδυνεύσει στα πρώτα του βήματα.

γ) Η ουσία της πρώτης μαζικής προσφυγής, για φορολογικά θέματα, στην ιστορία της Ελλάδας, έχει βεβαίως την οικονομική διάσταση, η οποία είναι πολύ σημαντική. Έχει όμως και έναν βαθύτατο συμβολισμό: Τη μαζική και οργανωμένη αντίσταση των πολιτών. Εάν οι φορολογούμενοι πολίτες κερδίσουμε την πρώτη μας υπόθεση στα δικαστήρια, τότε η νοοτροπία και η πρακτική των Κυβερνήσεων θα αλλάξει ριζικά και θα αλλάξει για πάντα, αφού θα γνωρίζουν ότι η κοινωνία οργανώνεται και αντιδρά!
Συνεπώς, ήταν ανάγκη να αποφύγουμε τον κίνδυνο μίας απόρριψης της προσφυγής μας και να αναπτύξουμε μία δράση η οποία θα ήταν πολύ προσεγμένη, άρτια τεκμηριωμένη και καλά οργανωμένη. Την ευκαιρία για μία τέτοια δράση μας δίνει η προσφυγή κατά του “τέλους επιτηδεύματος”.

Τέλος, εκτιμούμε ότι, οι κοινωνικές αντιδράσεις σε ζητήματα φορολογίας, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές και χωρίς στοιχεία υπερβολής. Σήμερα, στα πλαίσια της γνωστής ελληνικής κοινωνικής υπερβολής, εμφανίζονται φαινόμενα που ίσως τελικά μας οδηγήσουν (ως κοινωνία) να ξεφύγουμε από το μέτρο. Διαβάζουμε και ακούμε ότι θα πρέπει να γίνουν προσφυγές για χίλια δυό θέματα. Ξαφνικά, ο (“κοιμώμενος” έως σήμερα) Έλληνας, “ξύπνησε” και αντιδρά επί των πάντων και προσφεύγει (ή ισχυρίζεται ότι θα προσφύγει) επί παντός μέτρου.

Δεν ισχυριζόμαστε ότι κακώς διαμαρτύρεται. Δεν ισχυριζόμαστε ότι δεν έχουν εξαντληθεί οι αντοχές του. Απεναντίας μάλιστα. Ο Σύλλογος αυτός δημιουργήθηκε ακριβώς επειδή εξαντλήθηκαν οι αντοχές μας.
Όμως, μέσα από την υπερβολή, θα κινδυνεύσουμε (ως κοινωνία, ή ως “κίνημα φορολογούμενων”) να γίνουμε γραφικοί. Και έτσι, μπορεί να καταλήξουμε να μην μας παίρνει κανείς στα σοβαρά.

Ο Σύλλογος ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ, θα κινηθεί πάνω στη στρατηγική που -από την αρχή- χάραξε: Καλά μελετημένες κινήσεις, ήρεμες και νόμιμες αντιδράσεις, προσπάθεια για διαρκώς καλύτερη οργάνωση και επιδίωξη βραχυχρόνιων και κυρίως μακροχρόνιων αποτελεσμάτων σε θεσμικά προβλήματα λειτουργίας της κοινωνίας μας και αποτελεσματικότητας της Δημοκρατίας μας.

Ο Σύλλογος ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ, ήδη οργανώνει τη μαζική προσφυγή κατά του τέλους επιτηδεύματος (δείτε σχετικό άρθρο). Και καλεί τους πολίτες σε συστράτευση, στη δημιουργία και την ενίσχυση ενός καλά οργανωμένου και αποτελεσματικού κινήματος για ισχυρότερη “φωνή” των φορολογούμενων και για αποτελεσματικότερο έλεγχο της Δημόσιας Διοίκησης.



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (47 σχολιάστηκε):

Γιάννης Σιάτρας την 20 Νοεμβρίου 2011
avatar
Από παραδρομή (κατά τη διάρκεια ταξινομησής της) διαγράφηκε μία (μάλλον ...δεικτική) ερώτηση σχετικά με το "ποιός αποφασίζει στο Σύλλογο", με το "εάν αυτός λογοδοτεί κάπου" και με το εάν "ο Σύλλογος είναι ενός ανδρός αρχή".
Θα προέτρεπα τον/την (ανώνυμο) επισκέπτη να βρει από το μενού τα άρθρα για τη Δράση και το ΔΣ του Συλλόγου, τον Κανονισμό λειτουργίας και το Καταστατικό του Συλλόγου (στο μενού "οι Φορολογούμενοι".
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Γιάννης Σιάτρας την 20 Νοεμβρίου 2011
avatar
Κύριε ή κυρία ΠΜ.
Νομίζω ότι το άρθρο απαντά στην ερώτησή σας.
Θα προσθέσω ότι βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα και να κατηγορήσετε κάτι που δε γνωρίζετε.
Ελπίζω με τον καιρό να αλλάξετε άποψη.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Π.Μ. την 19 Νοεμβρίου 2011
avatar
Κύριοι καλησπέρα,
Πολύ πρόσφατα έμαθα για την ύπαρξη του συλλόγου και η αλήθεια είναι ότι με έκανε να νοιώσω λίγο ποιο δυνατός ως πολίτης και ως μισθωτός.
Δυστυχώς όμως αυτή μου η αίσθηση κράτησε λίγο, όταν κατάλαβα ότι κι εσείς με την βοήθεια συγκεκριμένων επαγγελματικών ομάδων προσπαθείτε να βολευτείτε.
Είναι λοιπόν αξιοπερίεργο, πως ένας Σύλλογος με την επωνυμία «Έλληνες Φορολογούμενοι» στρέφεται δικαστικά κατά του δημοσίου για έναν νόμο που αφορά συγκεκριμένη ομάδα επαγγελματιών. Γιατί εξαρχής δεν εναντιωθήκατε κατά του νόμου της Εισφοράς Αλληλεγγύης; Μήπως επειδή στην μεν πρώτη περίπτωση πληρώνεις ασχέτως του εισοδήματος που δήλωσε ο Ελεύθερος . Επαγγελματίας ενώ στην δεύτερη, και επειδή είναι αναλόγως το εισόδημα, οι περισσότεροι από αυτούς εμπίπτουν στις εξαιρέσεις λόγω του ότι δηλώνουν κάτω από το αφορολόγητο;
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Κώστας την 29 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Γράφετε ότι "Ενόχλησε η πρωτοβουλία οργάνωσης μαζικής προσφυγής από το Σύλλογό μας; Εμείς απαντούμε!" και θα ήθελα να ήξερα ποιον κοροιδεύετε?

Σιγά την πρωτοβουλία! Οι δικηγόροι που τους τσούζει το τέλος επιτηδεύματος όπως και εσείς προσφεύγετε. Το γεγονός ότι η Εισ. Αλληλεγγύης δεν σας τσούζει μάλλον δικαιώνει τον Παγκαλο που σας λέει φοροφυγάδες. Δυστυχώς είσαστε και εσείς μέρος του συστήματος και πιθανότατα διεφθαρμένοι μαζί με αυτό...
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
3
Τζίνα Πετροπούλου την 29 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Εχουμε εταιρεία ΕΠΕ, πληρώσαμε φόρους για τα κερδη στην δηλωση Οικ. Ετους 2010 για την χρηση του 2009,χρεωθηκαμε εκτακτη εισφορα αρχές του 2011 για τα κέρδη χρησης 2009. Τώρα μου στελνουν εκτακτη εισφορα για κέρδη και τους φόρους του 2009 βαση της συμμετοχής μου στην εταιρεια που νομιμα υποβαλω στην ατομική Δήλωση Οικονομικού ετους 2011 ως φυσικο πρόσωπο.
Δεν μπορω ,δεν εχω πλέον την οικονομικη δυναμη να πληρωνω συνέχεια ότι εκτακτο ψηφίζεται,καποτε κερδίζαμε !!.Συνεχεια θα σκυβουμε το κεφάλι, θα αποδεχόμαστε, θα χάνουμε και θα απειλουμεθα, που θα παει αυτη η κατασταση . Ας προσπαθησουμε εστω και μονος ο καθένας και οτι καταφερουμε
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
2
Panos την 29 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Η αποφαση σας αυτη , μου θυμιζει τον τροπο με τον οποιο λειτουργουν οι πολιτικοι. Ο,τι κανουν ακομη και ΠΑΡΑ την θεληση μας , το κανουν για το καλο του Λαου. Ετσι και εσεις υπεκφευγετε της κινησης αυτης προβαλοντας διαφορες δικαιολογιες.
Εφοσον ο λαος/κοσμος/φορολογουμενοι το θελουν , θα πρεπει να κινηθειτε αναλογα και να πολεμισετε ακομη πιο σκληρα ,διοτι γνωριζετε πως έχει αδυναμιες.
Αυτο δεν ειναι το νοημα της υπαρξης αυτου του κινηματος??
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
1
Νίκος Κομσέλης την 28 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Γεγονός είναι ότι διαφωνώ με τον Σύλλογο όμως θα ήθελα να παρατηρήσω ότι παρ'όλο που η απόφαση του (της μη προσφυγής) σήκωσε αρκετές αντιδράσεις, μας επιτρέπει να σχολιάσουμε εδώ το Θέμα. Και η αλήθεια είναι ότι ακούστηκαν και απόψεις οι οποίες καθόλου μα καθόλου δεν τιμούν τον Σύλλογο (με αρκετές από τις οποίες συμφωνώ) όμως τον τιμά το γεγονός ότι επιτρέπει τον σχολιασμό εδώ. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο. Ολοι γνωρίζουμε ότι το σύνταγμα καταργείται αυτοβούλως από το πασοκικό κρπλέον και βασικά δικαιώματα του πολίτη στην περιουσία καταπατώνται βαναύσα. Απο εκεί και πέρα το μόνο που απομένει είναι η μαζική προσφυγή.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
3
Χαράλαμπος την 27 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Σέβομαι την επιλογή σας και τους λόγους για να μην προσφύγετε έναντι του αρ. 29

Αλλά διαφωνώ με αυτήν, καθότι εάν ΚΑΙ αυτή η προσπάθεια δε γίνει συντεταγμένα από έναν μαζικό αντιπροσωπευτικό φορέα, τότε είναι που περιορίζονται οι πιθανότητες επιτυχίας στο να γίνει μεμονωμένα και να δημιουργηθούν ίσως και επικίνδυνα δεδικασμένα. Οι άγγλοι λένε 'nip it in the bud'. Ας το καταπνίξουμε λοιπόν εν τη γενέσει του για να μην έχουμε ύστερα την ελληνική πλέον έκφραση 'Εγώ φταίω που δε σε έδειρα όταν ήσουν μικρός (αγαπημενε 3896/2011) και τώρα έγινες όπως έγινες"

Βεβαίως ίσως να επιθυμείτε να δείτε πρώτα πως πάει η προσφυγή έναντι του αρ.31 και ύστερα να κινηθείτε & να μη θέλετε να το πείτε. Εύχομαι...

Υ.Γ. Βλέπω μία γενικότερη σιωπή έναντι του άρθρου 30, παρόλο που και αυτό αφορά κατ' ουσίαν διπλή φορολόγηση, εφόσον υφίστανται ήδη τέλη για οχήματα, ΦΑΠ κλπ). Εάν σφάλω, μετά χαράς να ακούσω τη γνώμη σας.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
3
Γιάννης Σιάτρας την 27 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Κύριε Α.Β.
Είναι εύκολο (και για πολλούς τους κάνει να νοιώθουν και ωραία) να κατηγορούν και να προσβάλλουν άκοπα, και μάλιστα καλυπτόμενοι από την ανωνυμία τους.

Κύριε Α.Β., δεν σας επιτρέπω να εκφράζεστε έτσι για το Σύλλογό μας.

Τέλος πάντων, ξεφύγετε από την ιδέα ότι σας κυνηγούν φαντάσματα! Μη βλέπετε παντού εχθρούς και συνωμοσίες! Μη βλέπετε παντού κάποια πονηρή και υποχθόνια βούληση! Ξεφύγετε από τις ανασφάλειες με τις οποίες σ' αυτό τον τόπο γαλουχήθηκαν γενιές και γενιές! Έλεος πια!

Μας ξέρετε; Μας γνωρίζετε; Πώς μας κατηγορείτε κύριε;

Έχουμε αφιερώσει τον εαυτό μας σ' αυτό το έργο και βρίσκεστε εσείς, ο ανώνυμος, να μας κατηγορήσετε και να μας συκοφαντήσετε;

Ο Σύλλογος έχει νομική υπόσταση και όργανα τα οποία είναι εκλεγμένα από τα μέλη του και τα οποία είναι αρμόδια και υπεύθυνα για να λαμβάνουν αποφάσεις. Τα όργανα αυτά λογοδοτούν στα μέλη του Συλλόγου.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Α.Β. την 27 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Διαφωνώ ριζικά με το σχόλια σας να αποφύγετε σαν σύλλογος να καταθέσετε προσφυγές και κατά της εισφοράς αλληλεγγύης, παρά μόνο για το τέλος επιτηδεύματος το οποίο αφορά μόνο τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Η δικαιολογία σας δεν ευσταθεί και δημιουργεί την εύλογη υποψία ότι και σεις παρακινείσθε από τα συμφέροντα μιας τάξης πολιτών, των ελεύθερων επαγγελματιών, που επί τόσα χρόνια φοροδιαφεύγουν και ήταν μία από τις βασικές αιτίες που το Ελληνικό κράτος έφθασε σ' αυτό το σημείο.
Θα έπρεπε να παρακινήσετε όλους τους πολίτες, μισθωτούς, συνταξιούχους και ανέργους να προσφύγουν στην δικαιοσύνη και να να βρείτε τρόπους να μην προ-καταβάλλουν αυτό το αντισυνταγματικό χαράτσι, τουλάχιστον όσοι έχουν αδυναμία πληρωμής (και δεν είναι λίγοι αυτοί).
Ας γίνουμε επιτέλους ένας λαός που θα ενδιαφέρεται για τον συνάνθρωπο του και όχι μόνο για το ατομικό του συμφέρον.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
4
1 2 3 4 5 next συνολικά: 47 | προβολή: 1 - 10

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας